onsdag, augusti 31

Kläder och lite annat


Lite fler Noa Noa bilder
som jag tycker är magiskt vackra.
Jag är inte en sån som har årstidskläder, 
olika färger på sommaren och vintern,
 utan min färgskala är densamma hela året runt.
På vintern tar jag en extra kofta och halsduk på mig och på sommaren har jag linne underst så kan jag bara skala av vareftersom det blir varmare.
Jag köper inte lika mycket kläder som för några år sedan heller,
utan försöker att köpa klokare dvs. plagg
 som kanske kostar lite mer men hänger med i flera år.
Jag kan inte ha något på mig som inte är naturmaterial, inte ens uppblandat.
Jag blir varm, det kliar, jag tycker det gnisslar...
Igår blev det ett långt arbetspass,
 jag ville bli helt färdig med min monter på mässan.
Det blev jag och jag är nöjd med resultatet.
Den är så avskalad, rogivande och lugn som jag hade en bild av att den skulle bli.
Avskalad är ofta det svåraste då det är många saker som skall visas,
precis som i ett hem.
Att fylla på är ingen konst, men däremot att ta bort.
Om du kommer på Formex och går förbi mig så kom och säg hej,
lova det.
Har du ännu inte läst inlägget i den HÄR bloggen,
så gör det.
Så fantastiskt skrivet och då jag kom till bilderna i slutet log jag med tårar i ögonen.
NoaMaja, du är one of a kind.






8 kommentarer:

Loella sa...

Hej!

Magiska bilder, jag samlar också på dem...har broshyrer hemma från 2001 tror jag ;) Fina som de är i en samlad hög som stilleben...Älskar färgsakalan beige, creme, vitt, puder, nougat, grå, jord, sand...funkar alla årstider. Som du säger jag samma, det funkar med en extra kofta, tjock halsduk, kängor istället...
Önskar jag kunde komma förbi och säga hej, men tyvärr blir det ingen formex för mig...men tror att din monter kommer locka många människor. Nu ska jag läsa inlägget du tipsade om....

Varma hälsningar Loellan

Lise-Lotte Nydahl sa...

Hej
Håller med dig!Klickade mig in på tipset & vilken underbar blogg!
Lycka till på Formex din monter kommer vara underbart fin med din känsla.
Tack för en underbar leverans idag & lägger en liten beställning till nu när jag sett det på riktigt allt är underbart fint.
Varma hälsningar
Lise-Lotte

Lise-Lotte sa...

Det blev väldigt mycket underbart i inlägget
:-)
Lise-Lotte

Johanna Stålros sa...

Noa noa har så mycket vackert...Jag försöker oxå att bli lite mer klok vad det gäller inköp;) för ofta gör jag misstaget att jag shoppar något som jag gillar och sen så har jag inget som passar till;) hihi Kanske ses vi på mässan, om jag kommer dit så ska jag självklart leta upp dig! Kram Johanna

mammaxtre sa...

Formex låter trevligt, men dit ska jag tyvärr inte. Annars hade jag kommit förbi din monter :-)

Ha det fint

C De-sign sa...

Här har du en Noa Noa beundrare till... jag är så imponerad av hur välsytt med så mycket extra fina detaljer allt är....verkligen ett fint hantverk. Kläder att njuta av.... Önskar dig fina sensommardagar! Kram fr C

me and alice sa...

Hej Sussi!
Åh vad roligt det var att träffas idag och få se alla dina fantastiska saker live!!!
Hoppas vi ses snart igen, duktiga du!
kram Susanne

Noamaja sa...

Så himlans glad blir jag att du förstod mitt inlägg och ville dela med dig av det. Gulligt!

Blev inget mer formex idag, blev Sachsska istället..men det ser bra ut för lilla S.

TACK igen för finaste gåvan! Alltid stolt över det du gör. keep up the good work!

Kraam!