fredag, november 18

Småfix och duttande


Fin och varm i vinter kommer jag känna mig.
Som många andra kan känner jag att idag är veckans bästa dag.
En hel helg väntar snart.
Jag skall ägna den åt att dutta färg på allt som ser lite skavt ut här hemma.
Ni vet,
 man kommer till en gräns då man ser sig omkring och inser att det mesta
är lite avskavt och skevt.
En valp har farit runt här i snart 7 månader,
köksgolvet bör få sig en omgång vit färg,
två skänkar har fått sig några duster,
glasdörrarna till hallen har det krafsats på...
För mig är det ren avkoppling att gå runt och småfixa
och lite nya idéer har också poppat upp.
En fotovägg i serveringsgången skall jag ordna och
är som många andra sugen på att leka med washi-tejpen.
Den finns på Moderna om man som jag inte har tid att vänta på
att skicka efter den.
Ha en riktigt skön helg!




2 kommentarer:

Johanna Stålros sa...

Så fin pälsväst...nog kommer du både vara fin och varm;) Önskar dig en jättefin helg. Kram Johanna

H A N N A S - F O R M sa...

Du kommer att vara sååååå fin vännen, lova att jag snart får se!

Hoppas att du får en mysig fixarhelg, hörs snart!

STOR KRAM
Hanna